Chokolade drømmekage

drømmekage.JPG

Jeg drømmer ofte om denne drømmekage, som er bagt med kakao og kaffe. Min mor bagte tit den her version af en drømmekage om søndagen da jeg var barn, så jeg tænker altid på den som en rigtig familiekage – den kan tages med på skovtur, til kageordningen på skolen eller bare nydes hjemme i sofaen med en god kop kaffe til. Jeg kan godt lide at den er mere fugtig end den sædvanlige hvide drømmekage – jeg håber også at du kan lide den. Værsgo Eat My Heart Out!

Drømmekage

2 æg

2 dl kokossukker

2,5 dl hvedemel

1,5 dl mælk

2 spsk kakao

2 tsk vaniljesukker

2 tsk bagepulver

125 g smør

 

Kokostopping

3 dl kokosmel

3 dl flormelis

10 spsk kaffe

100 g smør

1 spsk kakao

 

Pisk æg og sukker godt sammen. Du kan sagtens bruge almindeligt sukker hvis du ikke har kokossukker. Tilføj de tørre ingredienser og tilsæt mælken lidt efter lidt, imens det hele piskes sammen. Tilsæt tilsidst det smeltede smør og rør det hele sammen til en god lækker masse. Hæld dejen i en form med bagepapir (bageform 20×30 cm) Kagen bages ved 170 grader i ca. 45 min.

Gør kokosfyldet klar, imens kagen er i ovnen. Kom kokosmel, flormelis, kaffe, smør og kakao i en gryde og lad det hele koge sammen. Fordel fyldet på kagen, imens den stadig er varm og lad den køle lidt af før den serveres.

 

 

 

 

 

Skriv en kommentar

Filed under BAGVÆRK, KAGE, Uncategorized

Skriv et svar

