Squashstærte

grontsagstaerte

Min mor laver den bedste tærtebund! Jeg tror den oprindeligt stammer fra Karolines Køkken, men min mor og jeg har efterhånden tilføjet vores egne små forbedringer, så man kan vist godt sige at det er Bennetzens bedste tærteopskrift. Tærtebunden virker nærmest til al slags fyld. Jeg er særlig glad for tomattærte, porretærte eller squashtærte. EAT MY HEART OUT!

 

Tærtebund

60 g fuldkornshvedemel

60 g grahamsmel

60 g hvedemel

1/2 tsk salt

100 g smør

2 spsk vand

 

Fyld

1 halv squash

2 store rødløg

3 fed hvidløg

Frisk spinat

4-5 store champignon

200 g hytteost

4 æg

100 g revet cheddar

salt

peber

 

Fuldkornsmel, grahamsmel og hvedemel blandes med salt. Skær smørret i mindre stykker og smuldr det i melet. Saml hurtigt dejen med vand og tryk den ud i en smurt tærteform. Forbag i 15 min ved 200 grader.

Svits løg og hvidløg i olie. Steg herefter squash i skiver og derefter champignon og spinat. Fordel grøntsagerne på den forbagte tærtedej og hæld pisket æg tilført hytteost og cheddar henover grøntsagerne. Tærten bages i ca. 30 min ved 200 grader.

 

 

Skriv en kommentar

Filed under TÆRTE

Skriv et svar

