Butternut squash suppe

butternutsquash

Jeg laver ikke græskarsuppe særlig tit. Det er måske fordi jeg aldrig rigtig synes jeg rammer plet med den ret. Men denne butternut squash suppe, som jeg lavede for et par uger siden blev noget så lækker og cremet. Så måske skulle jeg alligevel give græskarsuppe en chance. Værsgo EAT MY HEART OUT

1 butternut squash

1 pastinak

1 bagekartoffel

2 rødløg

1 porre

1 håndfuld grønne linser

3 L vand

1 rød chili

3 hvidløgsfed

1 knold ingefær

1 stor kvist timian

1 spk karry

1 stor bundt bredbladet persille

1/2 bouillonterning

butternut_grøntsager

Alle grøntsager skæres i mindre tern og kommes i en stor gryde hvor karryen først er blevet brændt af i olie. Ingefæren skæres i mindre tern og tilføjes sammen med rød chili og hvidløg. Det hele steges et par minutter før der hældes vand på indtil grøntsagerne er dækkede. Tilsæt de grønne linser, persille, timian og bouillon og lad det hele simre indtil linserne er kogt ud i suppen. Kom blandingen i en blender eller brug en stavblender. Jeg tilføjede lidt friskpresset ingefær, koriander og chili inden servering.

butternutsquashsoup

Jeg serverede hjemmebagt græskarbrød til suppen. Opskriften er fra Meyers Store Bagebog og kan bestemt anbefales.

butternutbrød

Skriv en kommentar

Filed under SUPPE

Skriv et svar

