Andesalat med blåbær

Oven på weekendens fødselsdagssukkerchok er det desværre tid til at vende tilbage til hverdagen. Men hvem siger at hverdagen ikke kan være en sand fest? Den her andesalat kan i hvert fald sætte mig i festhumør på en hvilken som helst mandag. Jeg laver tit andesalat og det er første, men ikke sidste gang jeg kommer blåbær i salaten. Værsgo EAT MY HEART OUT.

Andesalat med blåbær

And

1 andebryst ridses i harlekinmønster og krydres med salt og lægges med skindsiden på en kold pande. Brystet steges 8 min på hver side og hviler derefter i 8 min. Skæres ud i tynde skiver.

Dressing

Saften fra 2 lime røres med 4 spk sød chilisauce. 2 -4 spk sesamolie tilsættes og 2-3 dråber fiskesauce hældes i. En rød chili skæres i tynde strimler og saften fra en knold ingefær tilsættes.

Salat

Frisk spinat og grøn salat skyldes og spredes ud på et fad.
Gul peber skæres i tynde strimler. Gulerod og agurk skrælles med kartoffelskræller. Et frisk løg skæres ultra tyndt. Mango og et sprødt sødt æble skæres tyndt.

Hæld dressingen over salaten. Anden lægges på salaten – pynt med masser af koriander, thaibasilikum og blåbær.

Skriv en kommentar

Filed under KØD

Skriv et svar

